Monday, August 11, 2008

Fragmen 13: Jika Kau Tahu Hadirnya (Imbas Kembali)

“Aku..ku terlalu mencintai mu
Terlebih ku mengilakan mu..salahkah ku..
Hingga ku tak tahu arah hidup…
Aku telah buta kerana mu..
Tolong aku
Ku lelaki yang tak bisa menanggis..
Apa yang aku bisa lakukan..
Aku terlalu menginginkan mu”

Puuk!!! Aduh! Sakitnya..Puuuk! Sekali lagi buku itu singgah dikepalaku..
Hoi! Aku penat-penat buat kerja..kau boleh rileks pulak..tidur pulak tu
Ala! Rileks la..aku nak dapat feel ni.Kau ingat senang ka nak masuk line.
Sebelum kita nak berjaya dengan apa yang kita usahakan,kita kena hayati apa yang akan kita lakukan ni. Omputih cakap cari feel dulu.
Itu baru namanya cinta.Kau pernah merasai cinta Zahid ?Segalanya indah dan semua sempurna kalau cinta itu milik kita. Dan tentunya makin sempurna jika cinta aku ini dimiliki oleh Elissa."
Shawal menyusun kata-kata indah sambil mendengar sebuah lagu dari kumpulan penyanyi dari indonesia di radio. Dia tidak tahu siapa penyanyinya.

Kau betul-betul ker nak mengorat minah tu. Dia high taste wei! "Soal Zahid ingikan kepastian.Dia mengetahui perancangan Shawal dan Azli berlakon drama hanya kerana Elissa. Kerja gila kerana seorang gadis yang belum tentu luluh hatinya menerima cinta Shawal.

Dengan skrip drama tangan di berlalu pergi membiarkan Zahid menyoal tindakannya itu.
Sambil membelakangi Zahid,Shawal menguntum seribu senyum sambil memalingkan wajahnya.
"Zahid, terima kasih sebab sudi tolong aku! aku takkan lupa jasa kau. Minggu depan aku dan Azli akan mencuba nasib kami. Kalau ada rezeki,dapatlah kami berlakon dalam produksi kau.

"That ok! Good Luck tau! Jangan lupa setiap perkataan yang tertulis kat situ. Semua tu adalah ayat-ayat power untuk tackle Elissa." Zahid mengangkat tangan sambil membalas senyuman Shawal.Bestnya! tak sabar aku nak tengok Shawal berlakon. Tentu gempak ni! Dia terus ketawa sehingga Shawal hilang disebalik tangga yang dituruninya.

******
Haaaa!! kan aku dah cakap!...tentu takkan dapat punya..engkau beriya sangat nak berlakon.Kan dah malu kita sebab tersilap baca skrip tadi."Marah Azli sambil menyumpah seranah orang yang mengetawakannya seketika tadi. Next time siap la diorang termasuk la sepupu kau tu." Marah Azli belum reda.
"Jangan la marah , aku mana tau skrip yang aku ambil dari Zahid tu bukan skrip drama ni. Patut la cover depan skrip ni lain aja.Aku pun tak tau salah siapa sebenarnya,Jangan la marah beb!"pujuk Shawal sambil tunduk menahan malu ketika mereka berlalu keluar melalui pinta belakang dewan kuliah 3.
"Yelah! sekurangnya kau kena tanya dulu diorang drama apa yang kita kena lakonkan.Ni engkau main rembat aja skrip kat tangan Zahid." Azli belum puas memarahi Shawal. Dan selepas ni giliran Zahid pula untuk dilepaskan semua dendam yang berbuku di hati.
"He..he..sorry Lie,lagipun aku rasa ok juga lakonan kita tadi, ramai orang ketawakan kita.Kira menjadi la tu!"
"Menjadi apa nyer! aku sepak kang!" Azli menggugut untuk menggunakan tindakan fizikal terhadap Shawal. Ketawa Shawal kian galak!
"Jom balik! dalam perjalanan balik nanti aku belanja mee goreng mamak kat Salam! Apa macam?"
"Kau ingat mee goreng boleh buat aku lupa semua ni, lepas makan nanti aku sambung marah kau.Jom!
Azli mula terjerat dengan sogokannya. Selepas ini dia perlu berjumpa Zahid untuk meminta penjelasannya. Memang mangkuk punya sepupu.
Dia takkan lupa apa yang berlaku hari ini dan jika Elissa tahu orang yang di ketawakan tadi adalah orang yang bakal menjadi bakal suaminya,tentu dia akan naik ke pentas untuk menyelamatkan aku. Kalau tidak,dia akan dikatakan derhaka pada suami.
Siap la kau Zahid malam ni, kau bagi skrip drama "Tun Teja" kat aku ye. Biar aku jadi Hang Tuah untuk membalas dendam bagi pihak Tun Teja.Semua peristiwa itu akan aku dan Azli ingati sampai mati. Kami dimalukan hanya kerana watak yang perlu kami bawa adalah seorang lelaki yang mendambakan seorang wanita dan bukan Hang Tuah yang akan meminang Tun Teja.
Arkh!!

No comments: