Wednesday, January 14, 2009

Fragmen 19: Cinta Kita!

"Kalau saya mati awak kahwin lain tak?"Soal Elissa sambil diraut wajahnya serius menanti jawapan dari Shawal
"Ishk! kalau saya tak kahwin lagi la bahagia. Tak payah keluar shopping! Tak payah teman awak pegi dinner? Duduk kat rumah tengok TV." Jawab Shawal acuh tak acuh sambil ketawa besar.
"Kita serius ni! Ingat kita main-main ka?" Elissa menghempaskan baju yang dipilihnya tadi di atas kaunter pembayaran. Juruwang terpinga-pinga dan mula rasa gelisah. Mungkin takut menjadi saksi perang yang akan mula meletus.
"Awak ni pun,kalau nak tanya soalan ataupun nak marah jangan la kat depan Cik Mastura ni!" Sambil mata Shawal melirik membaca tanda nama yang dipakai oleh juruwang. Cantik juga awek ni. Manis dengan bertudung putih. Tetapi Elissa lagi lawa.
"Sorry Cik Mastura! Isteri saya memang macam ni! Berapa yek tadi?" Shawal mengeluarkan kad kreditnya dan kemudiannya menurunkan tandatangan pada resit pembayaran." Terima kasih!" Shawal mengangkat beg tertulis"Jusco" tu sambil memegang kembali tangan Elissa. Tetapi pegangan tangan Shawal dilepaskan oleh Elissa. Elissa memaling jauh wajahnya dari Shawal dan memulakan langkah menjauhi Shawal.
Merajuk la tu.
" Saya gurau aja awak! Kalau awak dah takde kat dunia ni.Hati dan cinta saya juga akan turut menemani awak. Mungkin yang tinggal dalam diri saya masa tu.Sunyi tanpa wajah yang saya cintai" Jawab Shawal jujur sambil mencapai kembali tangan Elissa. Rajuk hati perempuan tidak mudah diduganya. Dia harus hentikan segera salah faham ini.Harusku pujuk hati mu!
Senyuman kembali bertaut diwajahnya. Dengan senyuman itulah hatinya tertambat dan dengan senyuman itu juga harga cintanya dibayar.

Shawal masih ingat saat bahagianya bersama Elissa sebelum kemalangan itu. Tetapi kini persoalan kembali berlegar difikirannya.Cinta ulungnya kini mula disingkap kembali.Adakah Elissa masih hidup.Mungkin itu hanya harapan.

No comments: